Search This Blog

03 Mac 2014

Penginapan di korea

Kali nie aku nak upadate pasal penginapan yang bakal aku duduk nanti. disebabkan budget yang sikit aku pilih inside backpacker, sehari 16000 krw. kalau dalam mata wang malaysia + - rm50. kalau darab 7 hari aku dapat rm 350. disebabkan aku duduk 7 hari straight, owner dia bagi discount 5%. kat situ aku dah boleh jimat.

guesthouse yang kedua plak aku duduk 1 hari je, nama dia boa guesthouse. aku selalu follow dia punya page, owner dia akan buat promosi. hari tue memang aku punya rezeki la dapat 10% discout dan t money card yang ada gambar owner. so dah sampai sana aku tak payah beli t money card, jimat 3000 krw phewww ..

so pada sesapa yang nak pergi ke Korea secara budget boleh la booking 2 guesthouse nie. nak lagi jimat aku pilih semua duduk dalam dorm,. nanti boleh berjumpa dengan pengembara yang lain.

total untuk penginapan: 

106,400 Won + 21,600 Won = 128,000 Won 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan